Ways of Darkness

Egy olyan fantasy, amit még sohase láttál.
 
HomeHome  CalendarCalendar  Gy.I.K.Gy.I.K.  KeresésKeresés  TaglistaTaglista  CsoportokCsoportok  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  

Ways of Darkness - English/Angol


Share | 
 

 Tutorial a kezdőknek

Go down 
SzerzőÜzenet
Stephanus Tavilrond
Administrator - Adminisztrátor
Administrator - Adminisztrátor
avatar

Hozzászólások száma : 678
Join date : 2010. Apr. 02.
Age : 25
Tartózkodási hely : Budapest

TémanyitásTárgy: Tutorial a kezdőknek   Hétf. Május 03, 2010 9:22 am

Szóval.
Még életedben nem szerepjátékoztál? El vagy veszve, mert nem tudsz rendesen játszani, nem tudsz olyan előtörténetet írni ami megfelel az alapkövetelményeknek?
Nem ígérünk semmit, de megpróbálunk segíteni..

Kezdjük az alapszabályokkal, hogy hogyan is kell játszani

* valami * - ezt csinálja a karaktered
~ valami ~ - ezt gondolja a karaktered (NEM MONDJA! CSAK MAGÁBAN GONDOLJA!)
-valami - ezt mondja a karaktered (mondja, kiabálja, suttogja, stb. mondhatja magában vagy beszélgethet valakivel)
//valami// - off-topic, nem a játékhoz tartozik, pl. "Mennem kell, majd folytatjuk később!", "Mennem kell, sajnos nem tudom folytatni a játékot!", "Folytatjuk itt"

Oké, akkor lásunk egy példa játékot.

*A lovag undorotva látja a volt csatamezőt, a nagy harcosok "temetőjét". Feláll.*
~ Micsoda mészárlás.... ~
*Majd a barátjához fordul*
-Talán jobb lenne ha elmennénk innen. Ki tudja mikor jön több ellenséges felderítő.
//A következő reag menjen a faluba!//

Persze nem ilyen rövid.
A minimális elvárás ennél azért több.
Másik, hogy tudd.
-Nem írunk mások nevében. Csak akkor ha az illető engedélyt ad rá.
-A karakterünknak csak a szándékát írjuk le. Nem biztos hogy sikerül neki megcsinálnia azt amit akar.
-Realizmus. Egyedül lehetetlen 10 embert megölni.... ha mágiát használsz az már más kérdés... De akkor a karakterednek tudnia kell varázsolnia.

Az előtörténet.
Hogy mik is fontosak.
-A karater születési helye és ideje, a szülei, születési körülményei, minden amit le lehet írni.
-A karakter gyermekkora. Hogyan is tengette azokat az éveket? Ügyeljünk a realizmusra. Egy 5 éves gyerek biztos nem él meg egyedül az erdőben, és nem is öl meg 100 katonát.
-A karakter felnövése (ha felnőtt karakter), meg a hasonlók, hogy hogyan lett azzá ami. Mindent.

Ha még így is túl összecsapott, rövid, meg minden, akkor próbáld meg kicentizni, mindent jó részletesen leírni.
Ha így se jó, akkor kérj valakitől segítséget, aki meg tudja írni neked.

Hogyan kell(ene) játszani a fórumokon?
Gyakran látni olyat a fórumokon, hogy csak egy soros üzenetek vannak oldalakon keresztül, Ez nem a legjobb módja az igényes játéknak, mivel ezzel mások esetlegesen kifinomultabb játékát teszitek vele tönkre. kevésbé élvezhető a játék, és kevésbé tudja az ember beleélni magát. Ezért írom ezt a kis segítséget, hogy könnyebben tudjatok sokat és jól írni. A következőkben példákat és tippeket olvashattok, ezzel csak ötleteket adok arra hogy hogyan lehetne írni és javaslom mindenkinek az elolvasását, legyen kezdő vagy tapasztalt játékos. Mindig vannak új és jó ötletek!

1.Az OFF és egyéb szabályok

A játék maga a fórumokon zajlik, leszámítva az OFF-ot, bár az off fontos is lehet, sajnos gyakran látni, hogy több oldalas off-ok díszelegnek a fórumon. Az off katasztrófát el lehet kerülni a következő módokon:

Ha valaki játékában hibát veszünk észre (a karaktert más világból hozott játékelemeket használ, a jeleket esetleg a szabályokat nem ismeri…) ne off-oljunk rá, hanem írjunk neki egy levelet, amiben felhívjuk a figyelmét a hiányosságaira. Ha nem így teszünk, és helyette az off-ot választjuk más és a saját játékunkat tesszük tönkre, mert ebből újabb off viták kerekedhetnek. Ha az illető akinek felhívtuk a figyelmét, a hiányosságára, továbbra sem tesz semmit annak megváltoztatására jegyezzük fel a játék időpontját és küldjük el egy adminnak, vagy egy segédadminnak.

Ne kezdjünk el off-ba csevegni, erre való a chat.

Az off ne legyen több egy sornál és csak, ha nagyon fontos használjuk. Pl.: //user 5perc el//…

Pár alapvető szabály:

- Ez csak egy játék, ne vigyük át a vitákat IRL-be, EZ NAGYON FONTOS.

- A karaktereink nem istenek, nem ugranak fel egy ház tetejére az utcáról, nem emelnek fel egy egész épületeket.

- Egy másik karakter meggyilkolása etikátlan, ha csak mind két fél bele egyezett a gyilkosságba.

- Nem kell mindenkinek híres és gazdag nemesnek lennie, vannak szegények, tolvajok, rablók, barbárok.. És néha nagyobb élvezet egy kissé defektes, például csúnya karaktert játszani mint ragaszkodni ahhoz hogy mindenki szép és jóképű legyen. Ha egy olyan világ lenne ahol mindenki szép akkor a szépség lenne az átlag a picit szépek lennének csúnyák...stb. Legyenek szélsőségek.

-Egy kevésbé művelt karakter, mint például egy barbár nem beszél úgy, mint egy nemes. (Aranyköpés: Barbár: Nem ismerem ezeket a helyi fonémákat) Nincs túl nagy szókincse és az etikettet sem ismeri. Egy lovag karakter ennek ellentéte, művelt és udvarias.

A karakterünket próbáljuk a lehető legjobban kijátszani, egy mágus a leggyakrabban nem hatalmas csatabárdokkal szaladgál, egy barbár nem varázsol, sőt....

-Ne vonjunk le egy egy játékstílusról sztereotípiákat. Ha valaki barbárt játzsik az nem feltetlenül buta, vagy érzelmhiányos IRL, lehet hogy csak éppen jól játszik. Aki ilyen következtetést von le az magából indul ki és ez igencsak szegényes fantáziára utal.

-A sebek nem gyógyulnak be pillanatok alatt, és a karakterek is éreznek fájdalmat, ezért ha felpofozták, vagy jól összeverték őket nem szaladgálnak és nem harcolnak, vagy csak nagyon rosszul.

Ha sikerül betartani a szabályokat akkor kezdődhet a játék.

2. A játék (tippek és trükkök):

Az egyik leggyakoribb eset, ha valaki egy fogadóba tér be egy nehéz nap után, netán itt is ébred fel.

Nagyon gyakran láthatjuk ennek olyan változatát, hogy valaki egyszerűen „bemegy” egy fogadóba. Erre írtam két példát:

*Belép, és köszön a bent lévőknek.* Szép napot!

*Belép a fogadóba, és ismerősöket keres. Közben biccent a bent lévőknek.*

Mint látható ebből a két példából, hogyha csak ennyit írunk le ez kevés. Ebből nem derül ki, hogy ki ment be, hogy milyen ember, nem derül ki róla semmi. Sokkal nehezebb, sőt szinte lehetetlen beleélni a játékba magunkat, ha nincs mit elképzelnünk, ráadásul nagyon sok félreértésre adhat okot az információ hiány hiszen teljesen másképp képzelheti el a másik játékos a szituációt. (Pl: nőnek nézhet nőiesebb karaktert és fordítva). És ha valaki egy nagyon jól pergő és szép játékba egy ilyet beleír, azt könnyedén elronthatja vele vagy kizökkentheti a többieket a játék menetéből, ha pedig továbbra is hasonló üzeneteket ír az egész játékot tönkreteheti egysorosaival. A szempontok ilyenkor:

-Írjuk le részletesen a kinézetünk (ruházat, fegyverek, sérülések…)

-Írjuk le honnan jöttünk (A kemény és izzasztó munkából érkezik… A fürdőből érkezik egy kiadós úszás után…)

-Ha lehet írjuk le miért jöttünk ide. (Egy kis megnyugvásra vágyunk… Már hiányzik a társaság… Rég ettem már egy jót…)

-Ha van JK kiszolgálás akkor tőle rendeljünk, ha nincs akkor az NJK kiszolgálóktól. Ne tegyük magunkat önállóvá és ne menjünk be a pult mögé és töltsünk magunknak italt, ne vegyünk ki önkényesen szobát, és ne öldököljük le az NJK csapost hiszen egy játékban ő is gonolkodó cselekvő lény. (valamelyik nap bement egy játékos a polipba megölt egy impet és kisétált. Ilyenkor gondoljunk bele a sok lúd disznót győz szabályba. A többi imp lehet hogy gyenge de egy intenzív kupa dobálással el tudta volna zavarni az illetőt. Hívhatták volna a városőröket vagy az esetleges (JK) tulajt ).

-És a legfontosabb, mindezt részletesen tegyük, ügyeljünk minden apró részletre amivel szépíthetjük játékunkat.

Íme egy példa:

*Egy magas, fekete köpenybe burkolózott férfi lép be az ajtón. Arcát csuklya fedi ami alól csak szakállának hegye látszik ki. A ruhája csurom vizes, ahová lép hatalmas víztócsa keletkezik, odakint szakad az eső. A fogadó egyik sarkában álló asztal felé battyog, a fogadós már rosszallóan nézi a hatalmas tócsákat a fickó után. Amikor elérte az asztalt köpenyét leemeli hátáról, majd egy székre teszi. Miután végzett a művelettel leül, és int a pincérnek, hogy le szeretné adni a rendelést. A pincér pár pillanat múlva az asztal mellett terem és már kérdezi is, hogy mit hozhat.*

Egy vérbort és egy sültet, kenyérrel. De friss legyen ám mert egy rézpeták borravalót se kap ha már kihült!

*A pincér a borravaló szó hallatán már ugrik is és sietve indul a konyha felé.*

Ezek a példák, követendő példák. Részletesen leírják a helyzetet és színesebbé teszik a játékot és így a többiek is könnyeben bele tudják magukat élni az illető játékába,

... ahogy egy munkától megfáradt ember belép a fogadóba, és már teljesen kivan száradva, néhány izzadság csepp villan meg homlokán. ....

Minden egyes részhez lehet részletes leírást készíteni és újabb szálra elvezetni a leírást így szép és érdekfeszítő játékok jönnek létre.

A játék maga nagyon hasonló az eddig leírtakhoz. Ne felejtsünk el mindent részletesen leírni. Nagyon fontos, hogy beleélje magát a játékos. Lássa a szemei előtt a jelenetet.

A játékhoz a szabályok ismerete nélkül, ne is fogjunk hozzá. Miután megismerkedtünk a világgal és a szabályaival neki is foghatunk a játéknak.

Próbáljuk meg minden cselekedetünket részletesen leírni, netán többet cselekedni egy beírás ideje alatt. Pl.:

*Miután leülök a pulthoz, a csapos már ott áll előttem, és nem késlekedik a kérdéssel: „Mivel szolgálhatok?” Egy mosoly jelent meg arcomon, és miközben köpenyem levetem, már mondom is a rendelésem.* Egy üveg bort a legjobból!

*A csapos lehajol, és benyúl a pult alá, pár pillanat múlva egy poros, viasszal lezárt üveggel a kezei között bukkan fel újra. Az üveget kibontja, majd egy poharat helyez az asztalra. A borral teliönti a poharat, majd lerakja a pohár mellé az üveget.*

Egészségére uram! *Mondja hangosan a kocsmáros, miközben a pohárért nyúlok, a vörös nedűt lassan megízlelem, majd mind eltüntetem a pohárból.*

Az ilyen beírások feldobják, színesitik a játékot, valamint könnyebbé teszik.

Egy beszélgetés közben sem szabad tétlennek lenni, hisz ha valakivel beszélgetünk, nem ülünk és nézünk ki a fejünkből. A beszélgetés közben, ihatunk, ehetünk, különböző kifejezések ülhetnek ki arcunkra. Ezt sem érdemes elfelejteni, mert nem a legszebb látvány egy bamba szoborként bámuló alak. Nem beszélve arról, hogy nem tudjuk meg belőle egyáltalán figyel e ránk, érti e amit mondunk.

3. A harc:

A harcnak három változatával találkozhatunk a Ways of Darkness játékban. Ez a három:

a, NJK-k (Nem játékos karakter) elleni küzdelem: Ilyenkor az egyik játékos, vagy egy játékon kívüli személy (mesélő) írja le az ellenfél(ek) cselekedeteit, és ő szabja meg a szerzett sérüléseket és a támadás sikere felől is ő dönt. Ha egy játékos mesél lehet elfogultabb, vagy részrehajló ami nem jó, mert így akár száz orkot is képes lehet elintézni sérülés nélkül. És senki sem halhatatlan. Ezért mindenki, figyeljen oda, ha két felfegyverzett ork áll vele szembe nem indul túl nagy eséllyel.

b, A párbaj: A párbajban két szembenálló fél küzd meg egymással. Az egyik legfontosabb szabály, hogy tartsuk be a sorrendet, várjuk meg amíg a másik fél reagál. A párbajt előre le lehet játszani, a fórumharc vagy párbaj cselekvéssel és utána fórumon eljátszani szép és színvonalas beírásokkal. Az lesz ekkor a győztes aki legyőzte a másikat a fórumharc vagy párbaj cselekvésnél. A másik megoldás ha a játékosok előre megegyeznek ki lesz a győztes, netán döntetlen lesz a végeredmény. Nagyon fontos, hogy minél részletesebben írjuk le a támadást, védekezést és ne műveljünk abszurd dolgokat. Nem vagyunk sebezhetetlenek és ezért megsérülünk, amit páncélokkal és pajzsokkal elkerülhetünk, de ekkor többszörösére nő a testsúlyunk és sokkal nehezebb a mozgás ezért nem tudunk 3-4 m távolságba elugrani, nem tudunk futni, úszni, gyorsan támadni és védekezni.

c, A tömegverekedés: A kocsmai verekedéseknél általában több ellenfél áll egymással szemben, ilyenkor lehet hogy egy emberre jut kettő vagy több. Nagyon fontos itt is a sorrend betartása. Ha kettő vagy több ember ellen kell valakinek harcolnia akkor nem tud pillanatok alatt megfordulni, ütni egyet a másik irányba védekezni, újra ütni… Ilyenkor a legjobb, ha futunk vagy nagyon csúnyán ellátják a bajunk.

És végül a legfontosabb: Senki sem isten ezért nem éli túl, ha levágják a fejét, vagy ha szíven szúrják egy karddal. Két ellenség ellen csak akkor van esélyünk ha ők fegyvertelenek nekünk pedig van fegyverünk, amúgy minimális az esély a győzelemre.

Példa egy párbajra:



*Bal kezében tartott kardját leengedi és a pengét kissé felfelé tartja szúrásra a jobbat pedig feje fölé emeli mint a toreádorok a pikát és Seryn felé tartja . Ebben a pozícióban várja Seryn támadását*

Én meg harcra születtem testvér.

*A bal kezében tartott pengével LJ jobb kezében tartott pengéjét célozza, míg a másikkal a másik penge mögé akar kerülni és a pengét a föld felé akarja vezetni. Bal lábával a jobb lábának térdhajlata felé rúg egyet.*

*A legegyszerűbb védekezési módot választja erre az igencsak szépen kivitelezett támadásra hátrébb szökken egy pár lépésnyit, hogy elkerülje a rúgást és a pengéket, majd újra ugyanazt a támadási pozíciót veszi fel. Seryn nagyon jól támad, de talán ha felmérgesíti akkor elkövet pár hibát. gondolja és eközben épp lábának csizmás orrát a homokba fúrja. részben az elugrást segítendő részben hogy homokot tudjon Seryn arcába rúgni ha kell*

*Továbbra is nyugodt arccal közeledik LJ felé, pengéit maga előtt keresztbe tartva. Miután LJ közelébe ért bal kezében lévő pengéjével ellenfele bal kezét támadja, amíg másik pengéjével elindít egy szúrást LJ mellkasa felé.*

*Nem ugrálhat el mindig és a meglepetés ereje néha gyorsabban öl mint maga a fegyver. lábával homokot rúg ellenfele arcába miközben egy félfordulatba kezd, amit falába még segít is. egyik kardjával hárítja a kardtámadást még másikkal a férfi combja felé szúr. A melkasa felé szúrt támadást nem hárítja. Talán nem is tudná. Inkább kihasználja a félfordulat adta előnyt így egyrészt a fegyver nem talál fontosabb szerveket másrészt a ruha alatt hordott láncingen ebben a szögben nagy eséllyel lecsúszik a támadás*

*A homoknak a keresztbe tett kezek miatt csak egy kis rész jut el a szemig. Seryn orrába és bal szemébe került homok és ösztönösen kifordul jobbra így a mellkast, célzó pengét még előrébb tolja, de lábát így is eltalálja LJ kardja. Hátra vágja magát, majd a földön csinál egy bukfencet hátra felé, hogy távolabb kerüljön ellenfelétől. A bukfenc végén térdelve marad. Jobb kezével a sebhez nyúl a sebből nem látszik sok a ruha miatt, de a ruha a vágás környékén sötétebb színű és nedves. Amikor visszahúzza kezét azon saját vére van. Párat pislog és már nem is fáj a szeme de a lábát égető fájdalom kínozza. Lassan felemelkedik és újra felveszi a védekező pozícióját és várja LJ támadását.* Nem rossz!

*Lenéz a mellkasán szétszakadt ingre és a láncingét vörösesre színező saját vérére, mely a fényes láncszemek között rubintosan csillog. *

A te támadásaid is igencsak összefogottak. Jó mestereid lehettek.

*Mosolyodik el, de közben agya lázasan keresi a támadási felületet vagy az újabb cselt. Előbb utóbb elfogynak a homokszóráshoz hasonló trükkök és akkor az ellenfele aki fiatalabb nála a kitartásával felé kerekedhet. Már most kezdi érezni a fáradtságot vén csontjaiban.

Minél hamarabb el kell intézni

Fut át agyán

Gyors támadás sorozatba kezd. Négy kisebb erejű és pontatlanabb szúrást ereszt meg nagy sebességgel, de arra figyel hogy mind különböző testfelületre menjen. Jobb oldali fegyverével jobb comb, bal fegyverével mellkas, majd jobb és bal kardjával egyszerre szúr csak az előző támadását megcserélve. Jobb kard mellkas, ball kard láb*

*Újra letérdel, mivel ball lábán nem a legjobban tud járni. A jobb lába felé érkező támadást elcsapja oldalra, majd a mellkasa felé érkezőt feje felé vezeti el kardjával a következő bal lába felé érkező szúrás elől oldalra, elugrik és a mellkasa felé érkező szúrást nincs ideje kardjával védeni ezért elcsapja alkarjával oldalra és gyors ellentámadást indít egy vágást a LJ ball kezében lévő fegyverre, majd egy szúrást ball lábára és a támadás sorozat végén kezeit a földre teszi és egy oldal irányú rúgást indít bal lábával John jobb lába felé. Reméli földre kerül LJ. A rúgást már elindította de hamar eszébe jutatja a fájdalom, hogy ball lába sérült, de a támadást nem állítja meg.*

*Az előző támadásának megvolt a maga hátránya. Teljesen védtelenül hagyta a legtöbb testrészét így a rúgás bár a sérüléstől erőtlen még is csak ledönti lábáról ő pedig hatalmas puffanással ér földet. Haja teljesen tele megy homokkal, és a becsapódás kipréseli tüdejéből a levegőt. a szeme előtt apró szikrák pattognak. Egy pillanatra átfut az agyán, hogy feladja, de aztán inkább távolabb gurul ellenfelétől, hogy ott keljen fel biztonságban a támadásaitól*



Nagyon sok mindenre lehetne még példát írni, nagyon sok új ötlettel lehet színesíten a játékot.

Csak egy jó tanács. Ha valakinek játékában olyan elemeket látunk ami megtetszik, ne szégyenljünk lopni tőle. Nyugodtan használjuk fel azokat a játékelemeket amik megtetszettek saját játékunkba is. Egy profi játékos nem fog megharagudni érte. És előbb utóbb egy kevésbbé jó játékos is megtanulhat játzsani ha figyeli a jobbakat.

Még egy fontos tanács. Legyen önkritikánk. Ismerjük fel a jobbakat. És még egy tapasztalt játékos is tud újat tanulni. Az építő jellegű tanácsokat, ne vegyük személyünk felé irányuló támadásnak, ilyenkor fogadjuk meg a tanácsot és fejlesszük játékunkat.

És egy utolsó. Ha hibáztunk ne szégyenljük beismerni. Százszorta többen becsülnek egy olyan játékost, aki belátja hibáját, mint egy olyat aki következetlenül játszik…

Remélem nem volt haszontalan ez az öt perc amit elvettem időtökből e levél végigolvasásával.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://wod-game.forumotion.co.uk
 
Tutorial a kezdőknek
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
 Similar topics
-
» Gundan művészei (FanArt verseny 09|11)
» Shintaro Yun
» -= Visszatérőknek! =-
» Gundanosok alkotásai ^^
» HTML / template / tabbed tutorial hozzászólásokhoz

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Ways of Darkness :: Játékon kívül :: Szabályok-
Ugrás:  

Free forum | © phpBB | Free forum support | Kapcsolat | Report an abuse | Create your own blog